środa, 10 września 2014

107. Wogóle

Inspiracja przyszła od cudownego Hyberbole and a Half, a dokładnie stąd: http://hyperboleandahalf.blogspot.com/2010/04/alot-is-better-than-you-at-everything.html Autorka z popularnego błędu w pisowni tworzyła potworka, co zmienia w zabawny sposób znaczenie zdań w którym ten błąd występuje.

Wczoraj rozmawiałam ze znajomym, który narzekał na swoje problemy z pisownią. Miał na co, aż mnie tknęło, kiedy zobaczyłam jego "wogóle". WOGÓLE. Przypomniałam mu więc o Alotach i zwróciłam uwagę, że wogóle również brzmią jak jakieś mistyczne kreatury. Zaczęliśmy wspólnie wymyślać przykłady dwuznacznych zdań:




Przy zdaniu "wogóle nie trzymają moczu" uznałam, że już wystarczy, a kolega przyznał, że już do końca życia będzie pamiętał o spacji i futrzastych potworkach.

I jeszcze korzystając z okazji - pamiętajmy, że w słowie "nieważne" nie wstawiamy spacji.

EDIT: Jednak narysowałam kolejną ilustrację.



***

Jeśli ktoś jeszcze nie wie - będę mówić rzeczy na Coperniconie w Toruniu, ślicznie zapraszam!

35 komentarzy:

  1. Rozumiem że liczbo pojedyncza to "wogól"?

    OdpowiedzUsuń
  2. Co, gdzie, kiedy? W sensie, jaki panel Pani będzie prowadzić na Coperniconie? Chętnie przyjdę, posłucham i w ogóle :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już program na stronie. Robimy taki większy panel rysunkowy z Kobietą Ślimak i Kiciputkiem, będę też na iGraniu z Gruzem.

      Usuń
  3. dziękuję, może mi się uda wpaść i zobaczyć panią na żywo #sława! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba nie Pana...?

      Usuń
    2. Powtarzam jej jej przy byle okazji, że stara dupa to i masz, nie tylko ja tak twierdzę :)

      Usuń
    3. Chur-dur Revv te komentarze są z dupy, albo nie działają albo właśnie Ci spamuję bloga :D

      Usuń
    4. Nie są z dupy, muszą się tylko przebić przez moją moderację. : D

      Usuń
    5. Komunikat tylko raz mi wskoczył ;)

      Usuń
  4. Jakaś szansa na pojawienie się na Łódzkim Kapitularzu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebieski maluch taki piękny <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Popieram wogóle. To kwestia nie ważna, ale zasadnicza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Weh, już dwa lata temu stworzyłam Wogle :P https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/431234_490476624331459_855584535_n.jpg?oh=55c670bd4c54a13c1117ed8fe91481fb&oe=54878BA5&__gda__=1422690932_1f57c385e8283fd45f53c101d7b211cd Zarzuciłabym dowodem w postaci faktycznego postu na facbooku, ale i tak byś nie mogła go zobaczyć, więc tak pozostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zobacz jakie podobne z wyglądu! : D Przypadek?

      Usuń
    2. Kilka (5?) lat temu w jakimś lumpeksie udało mi się takie pluszowe wogóle zakupić http://tmp.cybkil.cu.cc/Zdjecie0133.jpg (siedzą dumnie po dziś dzień na moim biurku w towarzystwie 2 pluszowych pingwinów). A kupiłem, bo przypominały mi istoty jakie jeden MG jeszcze więcej lat temu (10?) na sesji Shadowruna rzucił przeciwko nam-graczom, jak postacie się naćpały - opisał je jako: "widzisz takie małe... włochate... i ma oczki!" :-)

      Tak więc istnienie tych istot jest szeroko udokumentowane, nawet bardziej niż wiele artykułów na Wikipedii :-).

      Usuń
    3. Dodały się wszystkie, tylko muszę je zaakceptować - ale powinna pokazać się przy wysłaniu jakaś informacja o tym.

      Swoją drogą pluszaki wogóli to strasznie prowokujący pomysł, w związku z czym napisałam do Pracowni Wiewiur z tym pomysłem i niedługo coś urodzimy. : >

      Usuń
    4. Cóż, ja przy tworzeniu wogli inspirowałam się historiami filozoficznymi dla dzieci, których głównym bohaterem był Epikurczak i miał takiego Czaka, który nie był szeroko znany, bo większość osób wolała uznawać tak znamienitego filozofa za człowieka, a nie kurczaka. I ten Czak był mały, okrągły i futrzasty, i w ogóle chyba to dość popularny motyw, chociaż nie wiem czemu...
      Właśnie mi się przypomniało, była taka gra na miniclipie "pinguinClub" i tam można było sobie sprawić też takie małe kuliste stworzonko... I chyba nazywało się puffle.
      Cóż, może wogle, czy też wogóle, są istotami ponadczasowymi i to nie ty je wymyśliłaś, a one ciebie. No. D :

      Usuń
  8. a nie "nie myślę o tym wogólu?" ;)

    cuuudny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Revv, na stronie Copernicon'u jesteś Ravv...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale mnie to tak śmieszy, że nie poprosiłam ich o zmianę. : D

      Usuń
  10. Widziałam te o nietrzymaniu moczu na bajterowym facebooku. Czemu ich tu nie ma? :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, zapomniałam je tu wrzucić. Już są, dzięki za uwagę. : )

      Usuń
  11. Kiedy Polska uzyskała przywilej (???) organizacji Euro 2012, Lech Kaczyński raczył był powiedzieć, że teraz będą "autostrady i wogle". Autostrady już mamy. Ale ja się pytam, gdzie te wogle?

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno, dawno temu, jeszcze za licealnych czasów znudzeni lekcjami polskiego rysowaliśmy z kumplem wizualizacje straszliwych słów "jakoby" i "ażeby" interpretowane jako stada fantastycznych stworów. Ale tu widzę wersja bardziej wychowawcza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym zobaczyć stada fantastycznych stworów! A wogóle dzięki prostocie formy niedługo uszyje mi Pracownia Wiewiór. ; )

      Usuń
    2. Oryginały zaginęły w pomroce dziejów. W końcu ja i liceum to lata 90 zeszłego stulecia, a nawet zeszłego tysiąclecia (ależ jestem stary) ale może rzeczywiście narysuję je od nowa to może sobie bloga czymś zapełnię.

      Usuń
  13. A ja widzę cyferblat telfonu mający 12 dziurek :D aż staro się poczułem że to mi nie pasuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo wszystkie tarcze mają po 10 otworów w systemie wybierania impulsowego nie ma * i # jest tylko 10 cyfr od 0 do 9

      Usuń
  14. wogule jadą z wyłączonym silnikiem? 126p zwykle trochę dymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadą z wyłączonym ale wogóle się tym nie przejmują.

      Usuń