wtorek, 17 lutego 2015

113. Yolo



 Monobrew zawsze spoko, tak samo jak oczka - gąsieniczki.

***


W ciągu dwóch ostatnich miesięcy udało mi się wyjątkowo nie mieć żadnych większych problemów ze zdrowiem - i na szczęście nie muszę wysłuchiwać lekarzy, którzy 1. nie wierzą, że bladą cerę mam od urodzenia i nie trzeba mi pobierać krwi za każdym razem 2. przepisują mi leki homeopatyczne! Dlaczego tak inteligentni ludzie jak lekarze naprawdę przekonują mnie w swoich gabinetach o ich wyjątkowej skuteczności? Po cichu liczę, że chodzi tylko o pieniądze, bo to wbrew pozorom świadczyłoby o nich lepiej niż alternatywa.

A propos pieniędzy, od wczoraj pracuję na dwóch monitorach i czuję się jakbym wygrała z rakiem. Kiedy tylko zobaczyłam różnicę między nimi od razu poszłam obejrzeć na nowo moje portfolio, i dopiero wtedy ujrzałam je naprawdę.

***

Ktokolwiek wybiera się do Warszawy na koncert The Gentle Storm? Arjen Lucassen nie cierpi wychodzić z domu, więc kiedy to już zrobi warto to wykorzystać, polecam typa.

 

32 komentarze:

  1. Gdzie Ty znalazłaś tych lekarzy-homeopatów? Środowisko medyczne odcina się od tej pseudomedycyny. Koncerny homeopatyczne nawet pozwały lekarzy, że robią im czarny pijar, stwierdzając, że homeopatia nie ma uzasadnienia klinicznego... Jak mi lekarz chciał przepisać homeopatie, to się spytałam, czy mogę przyjąć tańszy generyk w postaci wody z cukrem?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak odpowiedziałam, że na moją dolegliwość nie potrzebuję placebo, to internistka zachowała się, jakby się na poważnie oburzyła na moją niekompetencję. : D Ale nie ciągnęłam długo tematu, bo nie przychodzę do lekarza, żeby się kłócić. Inna sprawa, że przy następnych wizytach wypominała mi, że jej odmówiłam... błagam, niech ktoś mi powie, że była po prostu przekupiona.

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że była - jeśli nie, to znaczy, że jest po prostu głupia :U W każdym z przypadków ja bym zmieniła lekarza. Tacy ludzie robią wstyd całej profesji.

      Usuń
    3. Oficjalnie jeszcze nie przepisałam sobie lekarza, ale zmieniłam miasto, więc jak zachoruję będę szukać kogoś nowego. Ciekawe czy znowu pobiorą mi krew bo jestem blada. :D

      Usuń
    4. pozdrawiam ze Śląskiego Uniwersytetu Magicznego, gdzie można się podyplomowo wykształcić w tej jakże naukowej dziedzinie.
      :3

      Usuń
    5. Lepiej dostać homeopatię na cokolwiek niż na wirusa antybiotyk

      Usuń
    6. Coś w tym jest, ta sama internistka pomogła mi spokojnie przejść mononukleozę, kiedy moi znajomi z mono zawsze dostawali koszmarną wysypkę po antybiotykach.

      Usuń
    7. "błagam, niech ktoś mi powie, że była po prostu przekupiona."

      Istnieje jeszcze inna alternatywa. Mogła po prostu mieć rację, w przeciwieństwie do ciebie. Robiłaś własne badania? Jeśli nie, to pozostaje ci tylko wybór autorytetu, w który wierzysz. A tu już jest - jak sama nazwa wskazuje - wiara.

      Usuń
    8. O wierze faktycznie możemy mówić w kontekście działania homeopatii, natomiast jeśli mówimy o nauce, to nie ma tu miejsca na wiarę. Ja nie "wierzę" w badania, po to się dowodzi hipotezy i udostępnia dla recenzji innych naukowców, żeby operować jedynie na faktach i nie brać ich na wiarę.

      Usuń
    9. Jeśli mówimy o nauce, to powinniśmy ją sami sobą reprezentować. Bo jeśli mówimy o tzw środowisku naukowym, to należy pamiętać, że ono rządzi się prawami socjologii, a nie nauki. Dodatkowo często patrzymy na nie oczami innych ludzi, zwłaszcza mediów. Wszyscy oni są łatwo do sterowania odpowiednio lokowanymi pieniędzmi, i to (mimo, że nie raz nie nagłaśniane) co jakiś czas wychodzi jednak na wierzch. Dlatego dopóki sama nie zrobisz badań, lub nie zweryfikujesz istniejących pozostaje ci wiara. Tak więc na przyszłość sugeruję jednak trochę więcej pokory przed kategorycznym wydawaniem sądów, a w ramach poszerzania horyzontów, oprócz ślepego zapatrzenia w "naukę" (czyli oficjalnie zaaprobowane teorie i wyniki) rozejrzeć się również po innych źródłach, być może uchodzących nawet za kontrowersyjne, czy wręcz fałszywe. Im więcej zrobimy porównań, tym szersze mamy spojrzenie i większą swobodę wydawania opinii.

      Usuń
    10. Twoja wypowiedź w ogólnym wydźwięku namawia do krytycznego przyjmowania informacji, które czerpiemy z mediów, i to jest w porządku. Szkoda tylko, że w kontekście przekonywania mnie do działania homeopatii sugerujesz zrównać ludzkie widzimisię do teorii naukowej.
      Media to nie naukowcy, ci drudzy wypracowali sobie taką metodologię, żeby podważać swoje badania i nie robić sensacji z pierwszych lepszych wyników.

      Usuń
    11. A co do źródeł "uchodzących nawet za kontrowersyjne, czy wręcz fałszywe" - przeglądałam, nie ma w nich nic, co by mnie przekonało.

      Usuń
  2. Wygooglowałam szybko nazwę tego zespołu - widzę, że Anneke tam się udziela? Słyszałaś może jak śpiewa na albumach Devin Townsend Project (Epicloud, Addicted, Sky Blue etc.)? Jeśli nie to bardzo polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, moja ukochana Anneke, którą zobaczę na żywo! Do Devina mnie jakoś szczególnie nigdy nie ciągnęło, ale poznałam ją dzięki Ayreonowi, gdzie jest zachwycająca.

      Usuń
    2. Mogłaby wpaść do Devina na koncert w marcu... Jeden z niewielu damskich wokali, które toleruję.

      Usuń
  3. Rety, Arjen znowu coś nowego kręci, moja wiedza o jego projektach skończyła się na Guilt Machine:D Zrobiłaś mi ochotę na Arjena. A miałam się uczyć xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arjen cały czas coś kręci!

      Usuń
    2. Ayeron <3 Nie dość, że ze Śląska, to jeszcze słucha dobrej muzyki. Odzyskałam wiarę w ludzkość.

      Usuń
    3. Nie ciesz się tak szybko, technicznie rzecz biorąc to z Zagłębia.

      Usuń
    4. A Zagłebie to nie Śląsk? Cz to jak z Grecją - niby w Europie ale głupio się przyznać?

      Usuń
    5. Do Zagłębia należy Sosnowiec. Jedź do Katowic i krzyknij, że Sosnowiec leży na Śląsku. : D

      Usuń
    6. @Meerev
      Taki Śląsk jak Izrael Europa. Niby biorą udział w mistrzostwach europy(w różnych dyscyplinach), ale Europa to oni na pewno nie są :D

      @Revv
      Dwa monitory do pracy są niezbędne. Na jednym to sobie można facebooka pooglądać(na szczęście mam więcej niż jeden monitor więc nawet nie mam konta na tym badziewiajstwie ;)).

      Usuń
    7. Generalnie na jednym mam non stop photoshopa, a na drugim życiodajny internet, refki, tym podobne. Kocham moje dwa monitory, dotychczas żyłam jak zwierzę.

      Usuń
  4. Hm, lekarz wypisujący receptę na leki homeopatyczne = NFZ refunduje cukierki <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  5. A Steven Wilson jak tam? Zaplanowany w tym roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nope, wydam za dużo pieniędzy na Arjena, bo jadę jeszcze na koncert Ayreona do Holandii, + obowiązkowy Woodstock.

      Usuń
  6. Szczerze mówiąc, to poczułbym się urażony, że ktoś wciska mi homeobzdury. Uznałbym, że logika lekarza wygląda mniej więcej tak:
    >jego choroba jest wydumana
    >zapiszę mu homeobzdury bo nie zaszkodzi, nie pomoże
    nie mówiąc już o tym, że po prostu napisałbym skargę do stosownej Izby. Zachęcam Cię do tego.
    Prawnik-Kurdupel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie myślałam o skardze, w końcu zostałam zapytana czy chcę homeololo, i po odmowie otrzymałam coś innego. Po prostu niesmak pozostał. ; f

      Usuń
    2. Homeopatia może działać na osoby, które głęboko w nią wierzą.

      Usuń
    3. To prawda, ale ja w nią nie wierzę, więc nie wiem po co miałabym je brać. ; )

      Usuń
  7. Hejterzy... akurat homeopatia działa. Polecam spróbować przed komentarzami ;)

    OdpowiedzUsuń